Wednesday 11 April 2012

10 Things Every Child With Autism Wishes You Knew




Bulan April ialah Autism Awareness Month..
Fahami lah anak-anak ini... Aryan... mummy akan cuba fahamkan orang2 di sekeliling kita supaya diorang faham Aryan.. you are special... watch this video.. then you'll understand how my son and other kids feel...
Aryan... walau mcmana keadaannya pun mummy tetap menjadi kuat untuk aryan... biar aper org nk kata.. diorang blh mengata, mengosip, dan mcm2 lagi.. diorang x tau perasaan kita.. bila diorang tau aryan special, diorang akan memberikan layanan yang lain dari kanak-kanak biasa.. ye, mummy tau.. tapi x per.. biar kan mereka.. x semua mereka mcm tu sayang.. Mummy sayangkan aryan..
Kepada mereka di luar sana, sekiranya anak saya mengamuk, x melayan panggilan anda, berjalan ke sana, ke sini, jangan lah marah... fahami lah dia.. dia belum tahu lagi untuk mengatakan apa yang dia mahu..
Sekiranya anak saya x nak bersalam atau menyapa anda, jangan lah kecik hati yer..
Aryan suka berada dalam dunianya sendiri.. dia akan tengok kartun di handphone diam2 jer.. dia x kacau orang.. tapi dia suka bergaul dengan kanak-kanak...
Pernah pergi klinik pakar, aryan  want to play with this boy, about his age, Aryan tergelak2 pegang tangan budak tu nak ajak main.. mulutnya x berhenti berkata2 perkataan yang x di fahami.. the boy make a weird face and push aryan away... aryan menangis and terus meluru ke saya.. the boy go to his mum, and say something.. tapi saya x dengar pulak apa.. the parents look at Aryan and berkerut dahi... saya x tahu la apa yang diorang fikirkan.. saya just ignore kan diorang.. Aryan terus jer bermain kt tempat mainan tu after saya pujuk dia dari menangis.. dia bermain dengan happy sangat.. berpusing2, tergelak2, menyanyi2, lari sana sini, hehe... he is so happy... Orang2 dalam klinik tu tengok jer aryan.. Ada yang senyum tengok aryan, ada yang mengerut tengok aryan.. Saya just biar jer Aryan bermain.. dia demam tu, tapi aktif bermain.. I'm proud of my son.. lantak la orang lain nak fikir apa.. Doktor dan nurse kat situ da biasa dah dengan aryan.. diorang x kisah pun.. diorang faham.. Bright Child is the clinic aryan pergi dari baby lagi.. jadi doktor tu and nurses tu semua da kenal aryan.. thanks guys for understand... aryan is special.. dia anak syurga...

Aryan new pics..




No comments:

Post a Comment